
Crisis / spoed
Bereikbaarheidsdienst Gezinsondersteuning GROEI
Telefoonnummer bereikbaarheidsdienst : 0 8 5 – 8 0 8 2 0 1 7
De bereikbaarheidsdienst van Gezinsondersteuning GROEI is er voor ouders, kinderen/jongeren, medewerkers en andere professionals die spoedeisende vragen hebben. De bereikbaarheidsdienst van GROEI heeft één heel duidelijk doel: voorkomen dat er een crisissituatie ontstaat. Dat betekent liever te vaak, dan te weinig bellen.
Let op: bij een levensbedreigende situatie bel altijd 112.
Waarom bel ik de bereikbaarheidsdienst?
- Als ik het gevoel hebt dat ik er zelf niet meer uit kom (bijvoorbeeld: mijn kind luistert helemaal niet meer, ik heb heftige ruzie met mijn ouders of mijn kind)
- Als het even te veel is (bijvoorbeeld: mijn spanning is te hoog, het gaat niet goed met mijn kind en ik weet niet wat ik moet doen, ik heb advies nodig)
- Als ik direct hulp nodig heb
- Als ik wil voorkomen dat er een crisissituatie ontstaat
- In een crisissituatie
Wie krijg ik aan de lijn?
Je weet nooit van te voren wie je precies aan de lijn krijgt. Wat je wél zeker weet is dat het een medewerker van GROEI is. De bereikbaarheidsdienst wordt tussen alle collega’s onderverdeeld. Het kan dus zijn dat je een bekende of onbekende begeleider aan de lijn krijgt.
Wat gebeurt er als ik bel?
Tijdens het telefoongesprek krijg je een van onze medewerkers aan de lijn. Wij gaan samen met jou na wat er gebeurd is en wat er nodig is op dat moment. Dit verschilt van elkaar. Soms is samen bellen genoeg en soms is het fijner als er medewerkers van GROEI langskomen.
Wat er altijd gebeurt: eigen begeleider wordt op de hoogte gesteld van jouw belletje.
Wanneer is de bereikbaarheidsdienst ‘’geopend’’?
Openingstijden | |
Maandag t/m vrijdag + feestdagen | 07.00 – 23.00 |
Zaterdag & Zondag | 09.00 – 23.00 |
Wanneer je in crisis bent buiten de openingstijden van de bereikbaarheidsdienst, kan je de onderstaande nummers bellen:
Situatie | |
Er is NU in gevaar LEVENSBEDREIGENDE SITUATIE | 112 24/7 bereikbaar |
Iemand in mijn gezin is onveilig Voorbeelden: – Mijn partner slaat, schopt, mishandeld mijn kind of mij – Mijn kind slaat, schopt, valt mij aan, dreigt met een mes of wapen, mishandeld mij of een ander gezinslid – Ik heb het vermoede dat er in een (andere) situatie (bijv. bij mijn ex-partner thuis) huiselijk geweld plaatsvindt. | Veilig Thuis 24/7 bereikbaar 0800-2000 http://www.veiligthuis.nl |
Een gezinslid of ik heeft (acute) psychiatrisch problematiek. Voorbeelden: – Zelfmoordgedachten/zelfmoordpogingen – Zelfbeschadiging – Extreme somberheid – Psychose & wanen – In de ‘’war’’ zijn | Huisartsenpost Maandag t/m vrijdag: vanaf 17:00 tot 08:00 uur Zaterdag, zondag en nationaal erkende feestdagen: 24 uur per dag Regio Rivierenland: Ziekenhuis Rivierenland 085-580 1100 Regio Lekstroom: Ziekenhuis Antonius Nieuwegein 088 130 96 60 |
Mijn kind vertoond onhandelbaar gedrag Voorbeelden: àMijn kind vertoont ernstig agressief gedrag àMijn kind kan niet thuis blijven | Jeugdbescherming Regio Rivierenland: Jeugdbescherming Gelderland 0800 99 555 99 Regio Lekstroom: SAVE Jeugdbescherming Bel met Veilig Thuis 0800-2000 |
Luisterlijn
Als je behoefte hebt aan een luisterend oor kan je 24/7 terecht bij de Luisterlijn. Deze luisterlijn staat los van GROEI.
Je kan 24 uur per dag terecht bij de Luisterlijn voor een gesprek van mens tot mens: 088 0767 000 of via een lokaal telefoonnummer, chat en mail. Het kan gaan over verdriet, verlies, zorgen of eenzaamheid. Of iets anders.
Telefoonnummer bereikbaarheidsdienst
0 8 5 – 8 0 8 2 0 1 7